X Maratón de escalada Canón do Sil, impresións.


Son un das persoas que estivemos este sábado nove de setembro no X Maratón do Canón do Sil, inda que este ano poderíase dicir mais ben media maratón, como consecuencia das inclemencias meteorolóxicas, e non só estiven, participei..

Levaba bastantes edicións sen competir pero si colaborando porque en certa maneira estaba cansado das actitudes e resposta que observaba en algunha da xente que participaba e incluso da que non participaba, pero si estaba..

Gústame escalar pero non a competición, por eso escalo, por eso gosto do alpinismo, polo feito de ter esa loita persoal ou desafío que fai que te esforces por acadalo, sen máis acicate, sen reloxos e sen que ninguén me teña que poñer a proba. Sei e entendo que isto non ten por que ser así, hai moita xente que desfruta coa competición e o feito de ter un “rival” en fronte.

Este ano decidiuse no Maratón, facer unha edición sen competencia, unicamente se pedía ós participantes que encadeasen unha vía en cada sector dos incluídos no mesmo, inda que despois, con motivo da interrupción do evento pola choiva, decidiuse que isto non fose necesario, xa que condicionou a posibilidade de moitos de poder levalo a cabo. Eu paseino ben e creo que calquera persoa neste formato, e principalmente os que nos consideramos locais, pode facerse a súa pequena e persoal competencia, sen maiores pretensións que facer algo diferente o que fai nunha xornada habitual de escalada e quixera contarvos cal foi o meu enfoque, sobre todo para aqueles que reivindiquen o modelo anterior o de competencia o de medirse uns contra outros, ou para os que buscan a posibilidade de levarse algo para casa simplemente por estar, inda que o formato diga outra cousa.

Eu me considero “local” no Canón do Sil, tanto é así, que moitas veces me aburre porque non hai tantas vías como eu quixera para seguir evolucionando, inda que eso creo que é inherente na escalada en Galiza. A pesar diso, o Maratón o tomo como unha oportunidade para saír da rutina, un acicate persoal. Este ano a miña formulación foi pensar en que se tivera que levar algunha amiga ou amigo a facer un recorrido polas mellores vías do Canón, a cales iríamos? Obxectivo marcar dúas rutas en cada sector que saiba que non van defraudar a ninguén. E a partir de aquí entra o xogo, non só de levalo a cabo, se non tamén, de preparar e pensar cales facer e de decidir os tempos durante o Maratón. O de “mellores” evidentemente pode ser moi persoal, polo que o listado que eu fixen é motivado polo que son como escalador e entendo que existan discrepancias que darían para unha boa regueifa de escaladores. Ahi vai o meu ambicioso plan, digo o de ambicioso porque non o puiden materializar, así que terei que volver para o ano: Sector Luintra: La Grande e Variante en estado latente, sector Fin de ano: Monzón e Revolución do marisco, Sector Paporrubio: Apretorum e Buena onda, sector Camachuelo: Pump e Homo lacerta e Sector Bágoa: Bágoa negra e fenda sacrílega. Todas deberían encadearse o primeiro pegue, non repetir, hoxe non toca. Xa tes unha lista? Tes un ano por diante para facela..

Artículo Anterior Artículo Siguiente